Het winkelconcept van Second Lifestyle bestaat al ruim 40 jaar en is tot op heden een groot succes. Het leuke aan de winkels is dat het aanbod elke dag wisselt en dat we een groot en gevarieerd aanbod hebben van zowel dames, heren, kinderen en baby kleding. Dat wij een groot en steeds wisselend aanbod merkkleding, accessoires en schoenen verkopen maakt het dat mensen graag bij ons komen winkelen.

Ja, mits het een niet afgeprijsd artikel betreft en je het binnen 7 dagen terugbrengt. Het is noodzakelijk dat je het bonnetje meeneemt en het prijskaartje aan het artikel laat zitten. Is dit niet het geval, dan kunt je het artikel helaas niet meer ruilen. Als je een artikel ruilt dan ontvangt je een tegoedbon en krijgt je geen contant geld retour(we kunnen het bedrag ook niet storten op je klantnummer).

Als klant van onze winkel ontvangt je een klantenkaart met een uniek nummer. Dit nummer correspondeert met artikelen die je hebt ingebracht en welke in de winkel hangen. Bij het ophalen van jouw tegoed dien je het klantenkaartje te laten zien ter verificatie (een foto is ook voldoende). Downloaden van een digitale kaartjes app is aan te raden, vergeet niet je foto van het originele kaartje aan de app toe te voegen, want deze hebben we nodig om je uit te betalen. Download hier de digitale kaartjes app van Stocard: www.stocardapp.com

Vervelend dat je het kaartje kwijt bent. Als je zeker weet dat je elke la, kast, portemonnee, sok, tas of andere plek hebt bekeken, dan kunt je in de winkel een nieuw kaartje krijgen. Ter verificatie dien je wel een legitimatie te laten zien.

Wij betalen het tegoed op vertoon van het klantkaartje contant uit. Het is helaas niet mogelijk een tegoed per bank over te schrijven. Heb je in verschillende winkels een klantnummer dan kun je per winkel jouw tegoed ophalen. Het is helaas niet mogelijk om bijvoorbeeld je tegoed uit Amersfoort op te halen in Hilversum. Let op het tonen van het klantenkaartje is noodzakelijk (een foto kan ook)

Om ervoor te zorgen dat de winkel er aan het einde van de dag weer tip top uitziet hebben wij dit laatste uurtje hard nodig. Tijdens dit uurtje zorgen wij ervoor dat alle items die van de haakjes zijn gevallen weer opgehangen worden, dat alle inbreng van die dag in de winkel hangt en gaan we met een stofzuiger de winkel door. Kortom we hebben dit uurtje hard nodig om de winkel weer voor onze klanten representatief te maken.

Helaas is het moeilijk aan te geven wanneer je het beste jouw artikelen kunt inbrengen. Het is wel zo dat de woensdag, vrijdag en zaterdag(middag) vaak drukke momenten zijn. Het kan zijn dat je soms even moet wachten, gelukkig kunnen we de wachttijd vaak kort houden. Mocht het langer gaan duren dan zal de betreffende medewerker het vaak aangeven.

Nee, wij werken niet op afspraak. Je kunt de gehele dag spullen komen inbrengen, maar let op, het kan tot 1 uur voor sluitingstijd.

In onze winkel nemen we in voor dames, heren, kinderen en baby’s. De kleding dient wel van recente mode te zijn, schoon, gestreken en onbeschadigd. Uitzondering is baby kleding, hiervan nemen we onder maat 80 alleen duurdere merkkleding in. In de winkels kun je kleding, schoenen, riemen, hoeden, mutsen, feestkleding, skikleding, vintage artikelen, horloges, zonnebrillen en alles wat je denkt dat met kleding te maken heeft laten zien. Ter plekke worden de items bekeken en ingenomen als wij denken deze te kunnen verkopen.

Op jouw klantenkaart staat een nummer, dit is jouw persoonlijke nummer en wordt op het prijskaartje geschreven. Aan de hand van dit nummer weten wij dat het artikel van jou is. Bij het afrekenen wordt dit nummer gebruikt en wordt het tegoed op jouw account bijgeschreven.

Bij het inbrengen geeft je aan wat je terug wilt. Wij coderen vervolgens het prijskaartje zodat wij kunnen zien wat terug moet.

Bij het inbrengen van artikelen vragen wij of je de spullen na 2 maanden weer komt ophalen of niet. Je kunt er dan voor kiezen om bepaalde dingen wel of niet terug te willen.

Wij bepalen de verkoopprijs, dit doen wij aan de hand van ervaring en kennis van de verkoop. In uitzonderlijke gevallen kunnen we in overleg de prijs bepalen.

Het voordeel van het niet terug willen van de kleding is dat de kleding vaak langer in de winkel blijft hangen en een langere verkoopkans heeft. Daarnaast prijzen wij aan het einde van de periode de artikelen af (onze afprijsservice) zodat deze vaak nog verkocht worden.

Het kan zijn dat de email in de spam of reclame map terecht is gekomen. Wij adviseren je om deze mappen te checken en als je de mail daar vind via jouw mailprogramma aan te geven dat wij een betrouwbaar emailadres zijn.

Op de website staat een mogelijkheid om jezelf op te geven op onze nieuwsbrief. Je kunt ons ook volgen via facebook, instagram of pinterest.

Het bestellen van kleding is helaas niet mogelijk, je kunt wel een kledingstuk reserveren voor maximaal 1 dag. Wij hangen dit in de winkel dan apart zodat je het later kunt ophalen.

 

Staat je vraag niet in de lijst neem dan contact op met een winkel, we staan je graag te woord.

Second Lifestyle Cadeaubon

Iemand verrassen met een origineel kado? Geef een cadeaubon van Second Lifestyle.

Interesse in een cadeaubon, koop deze dan in de winkel of bestel hem.

Lees meer